1. Wybór właściwej techniki druku.
2. Dobór odpowiedniego papieru do rodzaju materiału promocyjnego.
3. Ustalenie budżetu.
4. Poprawna kompozycja tekstu.
5. Nawiązanie współpracy ze specjalistami-grafikami, którzy czasami są gotowi wykonać pracę dla instytucji non-profit bezpłatnie.
6. Dobór odpowiedniego oprogramowania graficznego.
7. Czerpanie wiedzy ze specjalistycznych podręczników (polecono m.in. Detal w typografii J. Hochulego, Twórcze projektowanie i Layout: zasady, kompozycję, zastosowanie G. Ambrosego i P. Harrisa oraz, dla szczególnie zainteresowanych, Elementarz stylu w typografii R. Bringhursta).
8. Dobór odpowiednich materiałów graficznych z uwzględnieniem praw autorskich.
9. Ustalenie terminarza realizacji zadań.
Ostatnią część spotkania poświęcono na ocenę przyniesionych przez prowadzących i uczestników spotkania materiałów promocyjnych. Omawiano mocne i słabe strony ulotek, tworzonych w różnych instytucjach, papierów firmowych, wizytówek, konsultowano dobór fontów, kolorów i papieru.
Kończąc panel dyskusyjny Aleksandra Marciniak, przewodnicząca Sekcji, podsumowała przekazane informacje oraz podziękowała zarówno grafikom, uczestnikom spotkania, jak i gospodarzom z Biblioteki Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej.
Z pewnością nie był to czas stracony – duża liczba konkretnych przykładów pozwoliła na zrozumienie, jak ważne jest dokładne zaplanowanie całego procesu tworzenia materiałów promocyjnych oraz na dostrzeżenie błędów, popełnianych przez niektórych ich twórców. Padła również propozycja zorganizowania w przyszłości warsztatów, podczas których można by praktycznie wykorzystać wiedzę, przekazaną przez prelegentów. Zwrócili oni jednak uwagę na fakt, że bibliotekarze całkiem dobrze radzą sobie, przygotowując samodzielnie materiały dla swoich placówek. Taka pozytywna ocena profesjonalistów bardzo cieszy i motywuje do dalszej, owocnej pracy.
Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń36 yrs old Business Systems Development Analyst Ellary Marlor, hailing from Erin enjoys watching movies like Vehicle 19 and Cycling. Took a trip to Archaeological Site of Cyrene and drives a Gordini Type 24S. skorzystaj z tego linku
OdpowiedzUsuń